Cartea Elemente de didactică generală aplicată în disciplinele de învățământ din ciclul primar cuprinde o serie de elemente privind curriculumul în învățământul primar, proiectarea pedagogică a activităților instructiv-educative în învățământul primar, evaluarea didactică etc. Lucrarea este structurată pe cinci capitole, însumând un număr de 109 pagini, format A4.
1. Dimensiuni
practice ale Curriculumului în învățământul primar.
a) Documentele curriculare: planul-cadru, programele
şcolare. Metodologia aplicării lor în ciclul primar
b) Relația interdeterminativă obiective - conținuturi -
metode de predare - învățare - evaluare în învățământul primar.
c) Tipuri de curriculum: core curriculum (de
bază, trunchi comun) - curriculum la decizia şcolii.
d) Orientări şi practici noi în organizarea
curriculumului: interdisciplinaritate, organizare de tip integrat, curriculum
diferențiat si personalizat.
2. Proiectarea pedagogică a activităților
instructiv-educative în învățământul primar.
a) Etapele proiectării pedagogice: definirea obiectivelor
şi a sistemului de referință spațio-temporal: determinarea conținuturilor;
stabilirea strategiei optime de acțiune; stabilirea criteriilor, a probelor şi
a instrumentelor de evaluare continuă şi formativă.
b) Planificarea calendaristică anuală, planificarea
semestrială, proiectarea unităților de
învățare, proiectarea lecției.
3. Moduri şi forme de organizare a procesului
instructiv-educativ în învățământul primar.
a) Activități realizate în mediul şcolar: lecția -
modalitate fundamentală de organizare a activității didactice.
b) Activități
realizate în mediul extraşcolar - excursia, vizita.
c) Forme de
organizare a activității didactice – activitate frontală, pe grupe,
individuală, combinată.
4. Metodologia şi
tehnologia instruirii.
a) Sistemul metodelor de instruire: clasificare,
caracteristicile principalelor metode
utilizate în învățământul
primar: povestirea, metoda fonetică analitico-sintetică, lectura
explicativă, lucrul cu manualul. explicația, conversația euristică,
demonstrația, exercițiul, învățarea prin descoperire, problematizarea,
jocul didactic, jocul
de rol, dramatizarea,
experimentul, observarea.
b) Mijloace didactice și
suporturi tehnice de
instruire utilizate în învățământul primar: rol, funcții, valențe formative,
limite; exemple de mijloace didactice utilizate în
predare-învățare-evaluare la
disciplinele din învățământul
primar, modalități de integrare în activitatea didactică
5. Evaluarea
didactică – activitate de măsurare, de interpretare a datelor şi de adoptare a
deciziilor educaționale în învățământul primar.
a) Forme / tipuri de evaluare a rezultatelor şi
progresului şcolar.
b) Metode tradiționale şi alternative de evaluare,
utilizate în ciclul primar.
c) Tipuri de itemi
utilizați în practica şcolară (clasele I-IV).
d) Specificul aprecierii elevilor prin calificative;
problematica specifică a descriptorilor de performanță.
e) Rolul standardelor curriculare de performanță în
realizarea evaluării didactice la macro
şi micronivel educațional.
Elemente de didactică generală aplicată în disciplinele de învățământ din ciclul primar
- Cod produs: DID-INV
- Disponibilitate: În Stoc
- 76,00 lei
-
49,00 lei
Produse asemănătoare
Elemente de pedagogie școlară pentru învățători
Cartea Elemente de pedagogie școlară cuprinde o serie de elemente de bază ale pedagogiei, struc..
29,00 lei 86,00 lei
Etichete: sinteze didactică, didactică învățământ primar, titularizare învățători, cărți examen titularizare, programă învățători